Çocuklarımızın öğrenmek için hevesli ve başarılı olmalarını sınıfta sabırlı bir şekilde öğretmenlerini dinlemelerini, zorlu sorunları çözebilme becerilerinin olmasını ve hayallerinin peşinden gitmelerinin önemli olduğunu hepimiz biliyor ve arzuluyoruz.
Ortam, çocuğun
dikkatinin uyaranlar ile bölünmesine neden olacaktır. sade ve
Yapılandırılmamış
oyuncak ve nesneleri tercih edin dikkati dağılmamış bebekler
bir peçete
veya koltuk üzerindeki deseni uzun süre inceleyebilir nesneyi ağzına sokabilir
yere atabilir henüz tam olarak idrak edemediği uyaranlar veya fasit bir konumda
izledikleri müzikli oyuncaklar için çocuğun odaklanması veya dikkat etmesi
gerekmez. Bu nedenle olabildiğince hazır oyuncaklardan uzak durun çocuğunuzun
dikkat ve öğrenme
becerisini
artırabilecek yapbozlar, that bloglar, el kuklaları, büyük legolar gibi
oyuncaklar tercih
edebilirsiniz. Çocuğunuza seçim fırsatı verin, çocuklar
kendi
seçtikleri etkinliğe daha iyi odaklanırlar. Bu nedenle çok bu oyun alanında
oynayabileceği 2 3 oyun seçeneği sunun seçenekler zaten sizin onayladıklarınız
arasından herhangi biri olacaktır. Bırakın çocuğunuz sizin uygun gördüğünüz
birkaç seçenek
içerisinden
kendi kararını vererek istediği seçime yönelsin bu aynı zamanda çocuğunuzun
karar verebilme yeteneğini de geliştirecektir. Dikkatsizliği desteklemeyin
yemek sırasında
çocuğunuzun
bir lokmayı ağzına atması için veya altını değiştirme sırasında fazla hareket
etmemesi için bir çizgi film veya oyuncak ile dikkatini dağıtmaya
çalışabilirsiniz. Ancak bu durum çocuğunuzu dikkat etmemesi için eğitmeniz
demek çocuğunuzla o an neyi yapıyorsanız her ikinizin de ona odaklanması dikkat
aralığı ve odaklanma becerisi için oldukça önemlidir. 2-7 aylık bebekler bu yaş
grubundaki bebekler en fazla 2-3 dakika boyunca etrafındaki kişileri
gözlemleyebilir. Yüz ifadelerini inceleyebilir biriyle ses
çıkararak
iletişim kurabilir yedi ay itibariyle bu aktivitelere yaklaşık beş dakika
dikkatini verebilecek seviyeye gelebilir.
Tek başına 18
aylık çocuk aktivitede otuz saniye kadar dikkatini sürdürebilir ilgi gösteren
kişinin dikkatini çekmeden önce
yapabileceği
bir kaç etkinlik var ise dikkatini bir veya iki dakika kadar sürdürebilir.
Tek Başına 2 yaş çocuk tek bir etkinliğe dikkatini 30 ile 60 saniye kadar sürdürebilir. Bir
yetişkinin
cesaretlendirmesi ve doğru yaklaşımı ile bu süre iki üç dakikaya çıkabilir.
iki buçuk yaş
çocuk tek başına bir etkinliğe dikkatini yaklaşık iki dakika kadar verebilir.
Bu dönemde etkinliklerini Bir yetişkin ile yapmaktan daha çok zevk alırlar
yaşına
ve gelişimine
uygun küçük bir grup ile 10 dakika civarı oyun oynayabilirler.
okul öncesi
eğitimi alan 3 yaş çocuğu üç ila 8 dakika kadar dikkatini sürdürebilir etkinlik
yaşına ve gelişimine uygunsa bu etkinliği ilgisini kaybetmeden sonuna kadar tamamlayabilir.
Üç buçuk yaş
çocuk yapabileceği ya da oynayabileceği farklı etkinlik ve oyunlar var ise
kendi başına 15 dakika kadar dikkatini sürdürebilir.
tek başına bir
etkinlikte dikkatini 7 ila 8 dakika kadar sürdürebilir. Eğer etkinlik 4 yaş
çocuğu için yeni ise ve ilgisini çekiyorsa dikkatini sürdürebilme süresi 15 dakikaya
kadar çıkabilir yaşına ve gelişimine uygun bir çocuk gurubuyla on ila on beş
dakika kadar aralıksız oyunu sürdürebilirler.
dört buçuk yaş
çocuk kendisinin seçmediği, ebeveynin seçtiği oyuncaklarını toplamak giyinmek
gibi etkinlikte dikkatini 2-3 dakika kadar sürdürebilir ancak bu etkinlikleri
kendisi tercih
ederse bu süreci ciddi oranda uzayacaktır.
beş yaş çocuk
dikkatini sürdürürken birçok dış uyaranı yok sayabilir. Tek başına ilgisini
çeken bir
etkinlikte dikkatini 10 ile 15 dakika sürdürebilir. Ona verilen bir görev ya da
etkinlik yaşına ve gelişimine uygunsa Yaklaşık dört ile altı dakika dikkatini
verebilir. Yaşına ve gelişimine uygun bir çocuk gurubuyla 15 ila 25 dakika
kadar oyunu dikkati
dağılmadan
sürdürebilir. Odaklanma ve dikkat becerileri bedenimizdeki bir kas grubu ile
birlikte uygun çalışmalarla güçlendirilebilir. Odaklanabilmek çok önemli bir
güçtür.



Post A Comment:
0 comments so far,add yours