İşyerinde başarılı olmak için günlük görevlerinizin şirketinizin amaç ve hedefleri ile uyumlu olduğundan emin olmanız gerekir. Bu seviyede odaklanma olmadan, sonunda çarklarınız dönecek ve hiçbir şey başaramıyormuşsunuz gibi görüneceksiniz. Bu odaklanma eksikliği, uzun vadede işinize zarar veren erteleme ve hatalara da yol açabilir. Bu beş ipucu ile günlük görevlerinizi doğru şekilde önceliklendirdiğinizden emin olun:
Hedeflerinizi Değerlendirin
İdeal olarak, tüm görevleriniz hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Hangi görevlerin en büyük değere sahip olduğuna öncelik vermek için, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olup olmadıklarını veya hedeflerinize öncelik verirken ikinci plana atılmaları gerekip gerekmediğini değerlendirmek önemlidir. Aynı amaç için birden fazla göreviniz varsa, bunların hedefleriniz üzerinde ne kadar büyük bir etki yaratacağını değerlendirmeyi düşünün. Örneğin, bir görev hedefinize %80 yaklaşmanıza yardımcı olurken başka bir görev yolun yalnızca %20'sini elde etmenize yardımcı olacaksa, önce %80'lik görevi yapmayı düşünün.
Tarihe göre düzenle
Günlük işlerinizi öncelik sırasına koymanın en etkili yollarından biri, bunları yapılması gereken zamana göre düzenlemektir. Yapmanız gereken her şeyin bir listesini yapın ve her görevle ilgili tarihleri belirleyin. Bu, mutlaka yapılmasını istediğiniz zaman değil, olumsuz sonuçlardan önce yapılması gerektiğinde. Bunları tarih sırasına göre aldıktan sonra, her görev için zaman aralıkları oluşturun. Düzgün organize edilmemişlerse daha çekici görevlerle dikkatinizin dağılması kolaydır, ancak ne kadar zamanınız olduğunu öğrendikten sonra öncelikleri belirleyebilir ve bunlara bağlı kalabilirsiniz.
Bir Zaman Yönetimi Programı Oluşturun
Günlük işlerinizi öncelik sırasına koymak için bir başka zorunluluk da zaman yönetimini anlamaktır. Bir zaman yönetimi programı olmadan, üzerinde çalışabileceğiniz diğer projeler kadar önemli olmayan işlere birkaç saat harcadığınızı göreceksiniz. Zaman yönetimi programı, gün boyunca farklı görevleri nasıl ve ne zaman tamamlamak istediğinize ilişkin gerçekçi hedefler ve parametreler oluşturmanıza olanak tanır. İdeal olarak, önce en çok zaman ve çaba harcayan öğeleri planlayacaksınız ve ardından kalan süreyi diğer görevler arasında tamamlanabilecek daha küçük görevlerle dolduracaksınız. Bu yaklaşımı benimseyen birçok insanın fark ettiği şeylerden biri, programlarına önceden düşündüklerinden çok daha fazlasını sığdırabilmeleridir. Ancak, tükenmemek için zihninizi sıfırlamak için de zamana ihtiyacınız var.
Kişisel Yaşam Koçuyla Çalışın
Hayatınızı bir araya getirmenize yardımcı olacak kişisel yaşam koçluğu hizmetlerine yatırım yapmayı düşünün . Hevesli bir girişimci olarak her şeyi kendi başınıza üstlenmek cazip gelse de, dışarıdan gelen yardımlardan daha fazla yararlanabilirsiniz. Haftada bir saat veya tam zamanlı olsun, önceliklerinizi doğru tutmanıza yardımcı olabilecek birini işe almak buna değecektir. Unutmayın, doğru yaşam koçu, görevlerinizi önceliklendirmenize yardımcı olduğu için size günlük sorumluluk sağlayacaktır.
Bildirimlerinizi Kapatın
Sosyal medya, haber uyarıları ve kısa mesajların tümü başkalarıyla iletişim kurmak için harika araçlardır, ancak sizi önemli görevlerden kolayca uzaklaştırabilirler. Önemli bir şeyi halletmeye çalışıyorsanız, kısa mesajlara veya diğer mesajlara hemen yanıt vermemek için bildirimlerinizi kapatın. Bir görevi tamamladığınızda belirli kanallar için bildirimleri açabilirsiniz, aktif çalışma saatleriniz boyunca bildirimleri kapalı tutmanız yeterlidir.
Yapacak çok şey ve çok az zaman varken, gününüze nasıl öncelik vereceğinizi anlamak zor olabilir. İşinizin sizi bunaltmasına izin vermeyin; Günlük görevlerinizi düzene sokmak için bu dört ipucunu deneyin.


Post A Comment:
0 comments so far,add yours